Thursday, October 14, 2010

Kısa Haberler

Sophodok, Hindistan'da yeni kurulmuş bir belgesel film dağıtımcı şirketi ve 'online' satış alanı. Sophodok, %50 oranıyla çalışıyor ve satışı yapılan dvd ücretlerinin yarısı filmin haklarının sahibine, diğer yarısı ise şirkete gidiyor. Şirketin Hindistan'da dağıtımını yaptığı belgeseller arasında Lilith'in Kızkardeşleri (Emel Çelebi, 2008) de var.

Starbucks yakında kullanıma açacağı online bir platform yaratmakta; Starbucks Digital Network. Starbucks'ın kendi dükkanlarında Wi-Fi ile ulaşılabilecek platform, müşterilerin ücretsiz müzik, oyun ve film indirebilmesini sağlayacak. Mevcut filmler arasında SnagFilms'in arşivinden 1600 belgesel de var. SnagFilms ve Starbucks, bu beraberliklerinin yanı sıra, temalı bir film festivali gerçekleştirme ve SDN kanalında yayınlayacakları, ödüllü müzik belgesellerinden oluşan bir 'MusicFest' hazırlığı içerisindeler.

New York merkezli Tribeca Film Enstitüsü, 2011 yılı için 500.000$ bütçeli yeni TFI Belgesel Fonu'nun duyurusunu yaptı. Fon sayesinde, finansal desteğin yanı sıra rehberlik ve HBO Belgesel Film Yöneticileri ile birebir görüşmeler de sağlanacak. Fon dahilinde üç adet finansal destek sağlanacak; "Documentary Screen Test" başlığı altında bir ilk filme 50.000$, "House I Live In" başlığı ile 25.000$ bir birinci şahıs belgeseline ve de son olarak "Outside Looking In" başlıklı 25.000$ de "olağandışı bir karakteri konu alan" belgesele verilecek.

2010 başında Abu Dhabi Film Festivali yeni bir fon girişimi, Sanad'ın duyurusunu yaptı. İlk yardımını yapan Sanad, 28 uzun metrajlı filme toplam 500.000$'lık bir yatırım yaptı. Arap dünyasından yeni ve eski yönetmenleri destekleyen Sanad (Arapçada 'destek') bu sene 5 belgeselin yapım sürecine, iki belgeselin de 'post production' sürecine destek verdi.


No comments:

Post a Comment